آخرین اخبار
دکتر زارع در خصوص مصوبات کمیسیون تلفیق:

یک زمین رایگان به خانواده‌های دارای ۴ فرزند به بالا اعطا می‌شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مصوبات اخیر این کمیسیون را تشریح کرد؛ اعطای یک زمین رایگان به خانواده‌های دارای ۴ فرزند به بالا
اشتراک گذاری
۲۵ دی ۱۴۰۲
نویسنده : مسئول رسانه‌ای
منبع : مهر

دکتر رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با اشاره به مصوبات این کمیسیون اظهار کرد: کمیسیون در جلسه عصر امروز خود پیشنهادات الحاقی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی و مواردی را به تصویب رساند.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون مصوب کرد سرمایه بانک‌هایی نظیر ملی، مسکن، سپه و توسعه تعاون تا سقف ۱۰۰ همت جهت ارائه تسهیلات ساخت و ساز مسکن در کشور ارتقا پیدا کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین کمیسیون مصوب کرد بخشودگی سود، دیرکرد و کارمزد و جریمه تسهیلات پرداختی کشاورزان تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای سال آینده اعمال شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با اشاره پرداخت بدهی پیمانکاران به دولت، بیان کرد: کمیسیون با مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان جهت ارائه اسناد تسویه برای پرداخت بدهی پیمانکاران به دولت موافقت کرد.

زارع بیان کرد: همچنین کمیسیون در مصوبه دیگری با کاهش عوارض واردات خودروهای برقی و کم مصرف موافقت کرد.

وی افزود: واردات و حقوق گمرکی این خودروها برای تاکسیرانی نیم واحد درصد و برای دیگر حوزه‌ها ۴ واحد درصد پیش‌بینی شد. همچنین حقوق ورودی خودروهای تمام هیبریدی هم ۱۵ درصد پیش‌بینی شد.

زارع گفت: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق، وزارت بهداشت و درمان مکلف است جهت حمایت از بخش‌های بهداشتی، درمانی، پرستاران و حوزه سلامت نسبت به برقراری یک ردیف فوق العاده خاص در احکام این اقشار اقدام کند.

وی ادامه داد: منابع این مصوبه از درآمدهای اختصاصی و سایر منابع عمومی که در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد، تأمین خواهد شد. این مصوبه می‌تواند منجر به افزایش حقوق کادر سلامت شود.

اعطای یک قطعه زمین رایگان به خانواده‌های دارای ۴ فرزندزیر ۲۰ سال

کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، در راستای حمایت از خانواده‌ و فرزندآوری و حمایت از ارکان خانواده و با انگیزه حفظ سبک ایرانی و اسلامی، دولت و وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرد تا به خانواده‌های دارای ۴ فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال، از سال ۱۴۰۳ یک قطعه زمین رایگان هدیه دهد.

مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ۳۰ درصد افزایش یافت

رحیم زارع با اشاره به مصوبات نوبت امشب کمیسیون تلفیق بودجه گفت: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق، مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی برای سال آینده ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: همچنین به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق، مالیات تولید ۷ درصد کاهش پیدا کرد و افرادی می‌توانند از این معافیت مالیاتی استفاده کنند که تا ۵۰۰ میلیارد تومان سقف مالیاتی داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، سهم بانک‌های عامل برای پرداخت  تسهیلات به پروژه‌های عمرانی در سال آینده ۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی بیان کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق،  دولت مکلف شد تا برای توانمندسازی نیروی انسانی خود، با سازمان فنی و حرفه‌ای قرارداد منعقد کرده و هزینه آن را از محل نیم در هزار طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای و دو درصد از منابع حاصل از فروش کالای قاچاق، تامین کند.

نوشته های مشابه

شرکت هیات مجلس شورای اسلامی با حضور رحیم زارع در اجلاس اتحادیه بین المجالس در ژنو
حضور دکتر رحیم زارع در اجلاس اتحادیه بین المجالس در ژنو

شرکت هیات مجلس شورای اسلامی با حضور رحیم زارع در اجلاس اتحادیه بین المجالس در ژنو

دکتر رحیم زارع برای چهارمین بار منتخب مردم شمال فارس شد
باز هم دست خدا از آستین مردم بیرون آمد

دکتر رحیم زارع برای چهارمین بار منتخب مردم شمال فارس شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *